luni, 1 septembrie 2014

Stadiu de executie autostrazi Romania 2017 - 2018

Stadiu de constructie autostrazi Romania 2017 - 2018
Progres fizic autostrazi Romania realizat in anul 2017 - 2018
Termen finalizare autostrazi Romania 2017 - 2018

Stadiul de constructie Autostrazi/Centuri Romania cu Harta Romaniei pe google maps: aici

Update 31.12.2017:
In 2018 pot fi FINALIZAȚI 83,587 km (21,15 km sunt de fapt gata din acest an) din care, realist vorbind, PUTEM FOLOSI DOAR 63 km (aproximativ), restul fiind "muzee". Și asta cu mare efort, DACĂ vor fi depășite obstacolele birocratice și tehnice majore, DACĂ va fi asigurată finanțarea și DACĂ va fi voință și muncă susținută atât din partea constructorilor, cât mai ales din partea autorităților.

Lotul 3 din Autostrada A10 Sebeş-Turda (12,45 km) este gata din 27.11.2017, însă CNAIR a căutat nod în papură constructorului și, invocând noul Regulament de Recepție, nu a deschis în 2017 acest tronson, urmând să fie dat în circulație după 9 ianuarie, atunci fiind stabilită data recepției. La 01.11.2017 s-a finalizat și lotul Gilău-Nădășelu (8,7 km) și chiar a fost recepționat de CNAIR, însă nu poate fi folosit pentru că nu avem construit viaductul Gilău (un ciot lung de 0,766 km) care să îl lege de restul Autostrăzii Transilvania (A3). Acest segment va fi deschis, sperăm noi, în perioada august-septembrie 2018.

La finalul iernii sau cel mai târziu în primăvară, sperăm să fie deschis lotul 4 din A10 Sebeş-Turda (16,3 km), acolo unde au apărut probleme tehnice (alunecarea masivă), iar CNAIR nu și-a asumat deschiderea în 2017, chiar dacă aliniamentul autostrăzii ar fi putut să fie gata. Între timp, ar trebui modificat și clarificat cadrul legal, astfel încât acest segment să fie deschis circulației chiar dacă nu este 100% finalizat.

Vara viitoare este fezabil să putem circula și pe cei 6,5 km din Autostrada A3 între Șos. Petricani și DNCB (Centura București) dacă va fi asigurată finanțarea.

Cel mai lung tronson care poate fi inaugurat în 2018 este lotul 3 al Autostrăzii A1 Lugoj-Deva (21,141 km). Însă este blocat total de incompetență și fugă de răspundere, CNAIR nerecunoscând lucrările suplimentare (semi-nodul Holdea și al doilea ecoduct) pentru care s-au emis autorizații de construire. În decembrie s-a redus dramatic mobilizarea în teren până la clarificarea situației contractuale.

În 2018 vor fi gata alte două loturi din Autostrada A3 între Câmpia Turzii și Târgu Mureș, mai precis Ungheni-Ogra (10,1 km) și Ogra-Iernut (3,6 km), ambele în perioada august-septembrie. Însă ele vor fi, cel puțin într-o primă fază, doar muzee pentru că nu vor putea fi folosite de șoferi fără nodul Iernut, cel care face parte din alt contract (Iernut-Chețani). Este extrem de dificil, birocratic și tehnic, ca nodul Iernut să fie construit până la finalul lui 2018.

În prima parte a anului pot fi terminați 4,030 km din lotul 2 al Autostrăzii A1 Lugoj-Deva, între nod Margina și limita cu secțiunea E, însă acest tronson va fi doar un alt muzeu pentru că nu poate fi deschis circulației (nu are un nod în est).
http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=9.msg180890#msg180890

Update 31.10.2017:




Update 03.10.2017:
Contracte de executie lucrari autostrada IN LICITATIE (diverse stadii):A0 Sud lot 1 - 16,93 km *** depunere oferte
A0 Sud lot 2 - 16,30 km *** depunere oferte
A0 Sud lot 3 - 17,965 km *** depunere oferte
A1 Sibiu-Pitesti lot 1 - 13,170 km (descarcare temporara DN7) *** depunere oferte
A1 Sibiu-Pitesti lot 5 - 30,35 km *** depunere oferte
A3 Targu Mures-Ungheni - 9,2 km *** constructor desemnat (neoficial)
A3 Suplacu de Barcau-Chiribis - 26,35 km *** depunere oferte
A3 Chiribis-Biharia - 28,55 km *** depunere oferte
A3 Biharia-Bors/HU - 5,35 km *** depunere oferte
TOTAL = 164,165 km

via 


Update 25.08.2017:
Contracte de executie lucrari autostrada SEMNATE si ACTIVE:
A1 Margina-limita sectiunea cu tuneluri pentru ursi - 3 km (aproximativ) (Salini)
A1 Holdea-Ilia - 21,141 km (Comsa)
A1 Ilia-Deva - 22,653 km (UMB)
A3 Petricani-DNCB - 6,5 km (Aktor)
A3 Ungheni-Ogra - 10,1 km (Strabag)
A3 Ogra-Iernut - 3,6 km (Geiger)
A3 Iernut-Chetani - 17,9 km (Astaldi-Max Boegl)
A3 Chetani-Campia Turzii - 15,7 km (Straco)
A3 Gilau-Nadaselu - 8,7 km (UMB)
A10 Sebes-Alba Iulia - 17 km (Pizzarotti)
A10 Alba Iulia-Aiud - 24,25 km (Aktor)
A10 Aiud-Decea - 12,45 km (Tirrena Scavi)
A10 Decea-Turda - 16,3 km (Porr)
TOTAL = 179,294 km

Contracte de executie lucrari autostrada IN LICITATIE (diverse stadii):
A0 Sud lot 1 - 16,93 km *** depunere oferte
A0 Sud lot 2 - 16,30 km *** depunere oferte
A0 Sud lot 3 - 17,965 km *** depunere oferte
A1 Sibiu-Pitesti lot 1 - 13,170 km (descarcare temporara DN7) *** depunere oferte
A1 Sibiu-Pitesti lot 5 - 30,35 km *** depunere oferte
A3 Centura Rasnov-Cristian - 6,3 km *** castigat, necontestat, contractul NU este semnat
A3 Targu Mures-Ungheni - 9,2 km *** constructor desemnat (neoficial)
A3 Pod Gilau - 0,8 km *** castigat, necontestat, contractul NU este semnat
A3 Suplacu de Barcau-Chiribis - 26,35 km *** depunere oferte
A3 Chiribis-Biharia - 28,55 km *** depunere oferte
A3 Biharia-Bors/HU - 5,35 km *** depunere oferte
TOTAL = 171,265 km



Update 13.07.2017:
Stadiul de constructie/licitatie autostrazi Romania iulie 2017:

Contracte de executie lucrari autostrada SEMNATE si ACTIVE:
A1 Margina-limita sectiunea cu tuneluri pentru ursi - 3 km (aproximativ) (Salini)
A1 Holdea-Ilia - 21,141 km (Comsa)
A1 Ilia-Deva - 22,653 km (UMB)
A3 Petricani-DNCB - 6,5 km (Aktor)
A3 Ungheni-Ogra - 10,1 km (Strabag)
A3 Ogra-Iernut - 3,6 km (Geiger)
A3 Iernut-Chetani - 17,9 km (Astaldi-Max Boegl)
A3 Chetani-Campia Turzii - 15,7 km (Straco)
A3 Gilau-Nadaselu - 8,7 km (UMB)
A3 Nadaselu-Mihaiesti - 16,8 km (Maltauro)
A10 Sebes-Alba Iulia - 17 km (Pizzarotti)
A10 Alba Iulia-Aiud - 24,25 km (Aktor)
A10 Aiud-Decea - 12,45 km (Tirrena Scavi)
A10 Decea-Turda - 16,3 km (Porr)
TOTAL = 196,094 km

Contracte de executie lucrari autostrada IN LICITATIE (diverse stadii):
A0 Sud lot 1 - 16,93 km *** depunere oferte
A0 Sud lot 2 - 16,30 km *** depunere oferte
A0 Sud lot 3 - 17,965 km *** depunere oferte
A1 Sibiu-Pitesti lot 1 - 13,170 km (descarcare temporara DN7) *** "trimis spre SEAP"
A1 Sibiu-Pitesti lot 5 - 30,35 km *** "trimis spre SEAP"
A3 Centura Rasnov-Cristian - 6,3 km *** castigat, necontestat, contractul NU este semnat
A3 Targu Mures-Ungheni - 9,2 km *** contestatii/suspendare
A3 Pod Gilau - 0,8 km *** castigat, necontestat, contractul NU este semnat
TOTAL = 111,015 km
via


Update 10.11.2016:
Stadiu de constructie autostrazi Romania noiembrie 2016:
Progres fizic autostrazi Romania realizat in anul 2016
Termen de finalizare autostrazi Romania 2016 2017 2018 2019 2020


via

Update 01.08.2016:
Stadiu de constructie autostrazi Romania septembrie 2016:

Status autostrazi in timp real | In exploatare 732,95 km autostrada | Detalii & legenda
A0-Sud: dialog (C) | A12: dialog (C) | A1 Dumbrava-Cosevita: desc. partiala T4.16 | Cosevita-Ilia: deschidere T3.17 | Ilia-Deva: deschidere T3.17 | Sibiu-Pitesti: executie SF


A3 B-Centura B: deschidere 30.11.17 | Centura Comarnic: anulat | Centura Rasnov-Cristian: ev. oferte 15.09 | Targu Mures-Ungheni: reziliat | Ungheni-Ogra: deschidere 31.05.17


A3 Ogra-Iernut: ordin 04.05.16 | Iernut-Chetani: ordin 04.05.16 | Chetani-Campia Turzii: ordin 04.05.16 | Viaduct Gilau: relicitare 06.16 | Gilau-Nadaselu: deschidere 11.16


A3 Nadaselu-Mihaiesti: semnat | Mihaiesti-Suplacu: revizuire SF | Tunel Meses: executie SF | Suplacu-Bors: deschidere T2.18 | A7 Bacau bypass: in executie


A10 Sebes-Alba Iulia Nord: deschidere T4.17 | Alba Iulia Nord-Aiud: deschidere T4.17 | Aiud-Decea: deschidere T2.17 | Decea-Turda: deschidere T1.17

via

Update 11.04.2016:
Stadiu de constructie autostrazi Romania aprilie 2016:

A0-Sud: dialog (C) | A12: dialog (C) | A1 Dumbrava-Cosevita: desc. partiala T4.16 | Cosevita-Ilia: deschidere 12.16 | Ilia-Deva: deschidere T2.17 | Sibiu-Pitesti: executie SF

A3 B-Centura B: executie-proiectare | Centura Comarnic: anulat | Centura Rasnov-Cristian: ev. oferte | Targu Mures-Ungheni: in curs ordin | Ungheni-Ogra: in curs ordin | Ogra-Iernut: in curs ordin

 
A3 Iernut-Chetani: semnat | Chetani-Campia Turzii: in curs ordin | Viaduct Gilau: relicitare 04.16 | Gilau-Nadaselu: deschidere 11.16 | Nadaselu-Mihaiesti: in curs semnare

 
A3 Mihaiesti-Suplacu: revizuire SF | Tunel Meses: executie SF | Suplacu-Bors: deschidere 07.17 | A7 Bacau bypass: ordin incepere 24.09.15


A10 Sebes-Alba Iulia Nord: deschidere T2.17 | Alba Iulia Nord-Aiud: deschidere T2.17 | Aiud-Decea: deschidere 12.16 | Decea-Turda: deschidere 12.16

via


Update 31.05.2015:
Continuarea pe ZFCorporate


Update 30.03.2015:
Status autostrazi in timp real | In exploatare 690,70 km autostrada | Detalii & legenda
A1 Pecica-Arad: deschidere 20.06.15 | Izvin-Sanovita: deschidere 12.15 | Dumbrava-Margina: deschidere 05.16 | Margina-Ilia: deschidere 05.16 | Ilia-Deva: deschidere 05.16
A1 SF Sibiu-Pitesti: contestatii | A3 B-Centura B: deschidere ?! | Comarnic-Brasov: castigat | Targu Mures-Ungheni: semnat | Ungheni-Ogra: semnat | Ogra-Iernut: semnat
A3 Iernut-Chetani: contestatii | Chetani-Campia Turzii: semnat | Viaduct Gilau: licitat | Gilau-Nadaselu: deschidere 04.16 | Nadaselu-Mihaiesti: licitat | Suplacu de Barcau-Bors: ev. oferte
A7 Bacau bypass: atribuit | A10 Sebes-Alba Iulia Nord: deschidere 10.16 | Alba Iulia Nord-Aiud: deschidere 10.16 | Aiud-Decea: deschidere 03.16 | Decea-Turda: deschidere 03.16

Via

Update 23.10.2014:
În total, constructorii au încasat până acum circa 240 de milioane de euro pentrru cei 200 de kilometri de autostrăzi aflaţi în lucru, care vor costa în total circa 1 miliard de euro.
În ciuda faptului că lucrările pe şantierele de autostrăzi au demarat anul acesta, în unele cazuri mai timid, în altele în forţă, industria construcţiilor rămâne în blocaj.
De altfel, absenţa unor proiecte de anvergură în infrastructura de transport şi în special în zona autostrăzilor s-a resimţit din plin în piaţa de profil în prima jumătate a anului.
În lipsa unor investiţii consistente din partea statului, construcţiile de infrastructură, un sector care ar trebui să susţină întreaga economie, au scăzut cu peste 28% în primele opt luni ale acestui an comparativ cu aceeaşI perioadă a anului trecut, potrivit datelor de la Institutul Naţional de Statistică. Per total, cheltuielile cu investiţiile ale statului au scăzut cu 18% în perioada ianuarie-august comparativ cu acelaşi interval al anului trecut, potrivit informaţiilor de pe site-ul Ministerului Finanţelor.
CNADNR a semnat anul acesta doar trei noi contracte pentru construirea de autostrăzi, şi anume loturile 3 şi 4 din tronsonul Sebeş-Turda, respectiv lotul al doilea al autostrăzii Nădlac-Arad.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 23.10.2014

Update 1:

Pe de altă parte, mai multe tronsoane, printre care Timişoara-Lugoj (lot 2), Lugoj-Deva (loturile 2, 3 şi 4) sau Sebeş-Turda (loturile 3 şi 4), ar urma să fie deschise în 2016, în condiţiile în care lucrările au început anul acesta. CNADNR a plătit până acum doar avansul sau anumite lucrări pentru aceste tronsoane. Spre exemplu, pentru lotul al patrulea din autostrada Sebeş-Turda, CNADNR a plătit circa 16 milioane de euro din contractul de aproape 107 milioane de euro. Pe de altă parte, există şantiere pentru care CNADNR nu a livrat până acum nici măcar un euro, aşa cum este cazul tronsonului de 8,7 kilometri pe ruta Gilău-Nădăşelu (pe Autostrada Transilvania), unde contractul se ridică la 58,7 milioane de euro.
CNADNR a cheltuit în primele opt luni ale acestui an doar 79 mil. euro pentru construirea de autostrăzi, adică mai puţin de un sfert din banii pe care statul i-a alocat pentru aceste şosele pentru întreg anul 2014, aproape 400 de milioane de euro, arată o analiză a ZF pe baza informaţiilor transmise anterior de compania de drumuri.
Astfel, CNADNR mai are de cheltuit în ultimele patru luni ale anului circa 300 de milioane de euro pentru autostrăzi, în condiţiile în care sezonul de construcţii s-ar putea încheia în octombrie-noiembrie, în funcţie de condiţiile meteo. Suma redusă pe care statul a direcţionat-o către şantierele de autostrăzi în primele opt luni ale acestui an denotă, încă o dată, dezastrul din sectorul investiţiilor publice, dar şi unul dintre cele mai importante motive pentru care România a reintrat în recesiune tehnică anul acesta.
Anumite loturi de autostrăzi, aşa cum sunt sunt loturile 2 şi 4 ale secţiunii Lugoj – Deva, nu au primit nici măcar un euro de la CNADNR de la începutul anului până la finalul lunii august, relevă datele transmise de compania de drumuri.

CNADNR a cheltuit cei mai mulţi bani în primele opt luni pe loturile 3 şi 4 ale autostrăzii Sebeş-Turda, circa 30 de milioane de euro din cele 66 de milioane de euro alocate anul acesta. De asemenea, CNADNR a mai plătit circa 4 milioane de euro şi pentru varianta de ocolire a Constanţei la standard de autostradă, tronson care este deja deschis circulaţiei.
http://www.zf.ro/eveniment/lantul-slabiciunilor-intarzierea-licitatiilor-a-impins-finalizarea-a-150-km-de-autostrazi-pentru-2016-13289995

Un comentariu:

  1. În 2018 pot fi FINALIZAȚI 83,587 km (21,15 km sunt de fapt gata din acest an) din care, realist vorbind, PUTEM FOLOSI DOAR 63 km (aproximativ), restul fiind "muzee". Și asta cu mare efort, DACĂ vor fi depășite obstacolele birocratice și tehnice majore, DACĂ va fi asigurată finanțarea și DACĂ va fi voință și muncă susținută atât din partea constructorilor, cât mai ales din partea autorităților.

    Lotul 3 din Autostrada A10 Sebeş-Turda (12,45 km) este gata din 27.11.2017, însă CNAIR a căutat nod în papură constructorului și, invocând noul Regulament de Recepție, nu a deschis în 2017 acest tronson, urmând să fie dat în circulație după 9 ianuarie, atunci fiind stabilită data recepției. La 01.11.2017 s-a finalizat și lotul Gilău-Nădășelu (8,7 km) și chiar a fost recepționat de CNAIR, însă nu poate fi folosit pentru că nu avem construit viaductul Gilău (un ciot lung de 0,766 km) care să îl lege de restul Autostrăzii Transilvania (A3). Acest segment va fi deschis, sperăm noi, în perioada august-septembrie 2018.

    La finalul iernii sau cel mai târziu în primăvară, sperăm să fie deschis lotul 4 din A10 Sebeş-Turda (16,3 km), acolo unde au apărut probleme tehnice (alunecarea masivă), iar CNAIR nu și-a asumat deschiderea în 2017, chiar dacă aliniamentul autostrăzii ar fi putut să fie gata. Între timp, ar trebui modificat și clarificat cadrul legal, astfel încât acest segment să fie deschis circulației chiar dacă nu este 100% finalizat.

    Vara viitoare este fezabil să putem circula și pe cei 6,5 km din Autostrada A3 între Șos. Petricani și DNCB (Centura București) dacă va fi asigurată finanțarea.

    Cel mai lung tronson care poate fi inaugurat în 2018 este lotul 3 al Autostrăzii A1 Lugoj-Deva (21,141 km). Însă este blocat total de incompetență și fugă de răspundere, CNAIR nerecunoscând lucrările suplimentare (semi-nodul Holdea și al doilea ecoduct) pentru care s-au emis autorizații de construire. În decembrie s-a redus dramatic mobilizarea în teren până la clarificarea situației contractuale.

    În 2018 vor fi gata alte două loturi din Autostrada A3 între Câmpia Turzii și Târgu Mureș, mai precis Ungheni-Ogra (10,1 km) și Ogra-Iernut (3,6 km), ambele în perioada august-septembrie. Însă ele vor fi, cel puțin într-o primă fază, doar muzee pentru că nu vor putea fi folosite de șoferi fără nodul Iernut, cel care face parte din alt contract (Iernut-Chețani). Este extrem de dificil, birocratic și tehnic, ca nodul Iernut să fie construit până la finalul lui 2018.

    În prima parte a anului pot fi terminați 4,030 km din lotul 2 al Autostrăzii A1 Lugoj-Deva, între nod Margina și limita cu secțiunea E, însă acest tronson va fi doar un alt muzeu pentru că nu poate fi deschis circulației (nu are un nod în est).
    http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=9.msg180890#msg180890

    RăspundețiȘtergere